kimiraikkonen1 je napisao/la:jel zna neko slagat setup u rfactoru da me nauci malo ?

imam problem malo s tim

zanimljive si se teme dotaknuo, baš sam ja mislio prije predložiti da malo pojasnimo i opišemo pojmove u setupu te što će biti ako se podesi u jednom smjeru a što u suprotno.
Ja ću pokušat čim kraće u kratkim crtama opisat šta radim s setupom. (za rf a isto vrijedi za GTR itd...)
Najprije kao i svi ako ne poznam dovoljno stazu i auto koji vozim odem napraviti recimo dva kruga.
Tu već imam uvid što ne valja s defaultom. Kratim ili produžujem mjenjač onoliko koliko pita najduža ravnica na stazi, tj da u zadnjoj brzini postigne top speed. Čim su kraće brzine to je međuubrzanje bolje to je valjda svima jasno.
Druga stvar je ta što uočujem zavoje na stazi i zone kočenja. Ako staza ima zone kočenja nakon dugih pravaca (kao Monza npr) omjer kočenja podesim 60-40 (F-R) jer će tad bit pritisak dosta snažan i na zadnje kotače pa je brže zaustavljanje. Ako staza ima zone kočenja u samom zavoju, odnosno da volan ne stoji ravno već skrećete i kočite...e tu će vas omjer 60-40 lagano okretat. Pošto se na kočenju zadnji kraj diže i nemate ravnu putanju, jak pritisak na zadnjoj osovini mogao bi dovest do laganog blokiranja jednog kotača pa ima efekt kao da ste lagano cimnuli ručnu. Za takve staze idem na 65-35 ili 70-30. Omjer kočenja je jak sad na prvim kotačima i doći će do izražaja jako trošenje prednjih kotača kao i možda kočenja s blokiranjem pa je dobro smanjit pritisak kočnica na 90 ili čak 85% ako niste vješti na pedali s kontroliranjem na osjećaj. Engine brake map ili 'kočenje motorom' uvjek podignem ako vozim vozila s zadnjim pogonom. Kod auta ide do nekih 3 ili 5 a kod f1 ide i do 14. To podignem iz razloga što ako je manji onda će nakon svakog brzog šaltanja u nižu zadnji kraj dosta kočit motorom pa je moguće i da na trenutak zablokiraju zadnji kotači što zna gadno iznenadit prije zavoja (kao podignuta ručna).
Kad sam riješio ubrzanje i kočenje idem na teži dio i manje mi poznat a to je ovjes.
Camber ili kut nagiba kotača podesim kako me pita staza. Većinu staza koje sam prakticirao su imale više desnih zavoja pa ljeve gume užasno pate i troše se brže od desnih. Na ljevoj strani podignem u negativno negdje do -3.5 iza -2.5, na desnoj strani ispred -2.8 i iza -1.9 (otprilike). To radim kako bi gume bolje prijanjale uz zavoje. Na rF imate onu grafiku s potrošnjom guma i kockice s bojama. Morate nagib podesit tako da se središnji dio gume zagrijava jer onda najbolje prijanja. Ako posjvjetle samo rubovi na kockicama onda ste pretjerali s nagibom, štimat onda dalje dok ne počne cijela kocka jednako svjetlit a najviše sredina gume. Možete i štimat simetrično, nema pretjerane razlike između gripa.
Ako staza ima brze zavoje krilica smanjim u suprotnom podignem. Gume kod brzih zavoja napumpam do nekih 170 ispred i 175 iza manje će se trošit i grijat. Za sporije zavoje ispred 155 iza 160 (ovo govorim za aute, F1 je to puno ispumpanije). Može ovisiti i o kočenju da ćete morat štimat drugačije jer će kotači blokirat.
Ako se poveća sila u amortizerima prije će se auto smirit preko pasica i neravnina ali će put kočenja bit nešto duži i putanje kroz zavoj malo šire.
Ako kroz zavoj imam previše oversteera (bježanje preko guzice) onda je potrebno iza malo stvrdnut (pojačat) 'anti roll-bar' ili prevjes (balans štanga). Ako bježi preko nosa (oversteer) ispred malo spustim tvrdoću.
Diferencijal podesim s tim da lock/pump (zatvaranje/špera) na 40%. To je neka krajnja granica da ne gura previše preko nosa a moguće je kontrolirat proklizavanje pod gasom. Power na nekih 60 do 80% , coast na 10 do 20% i preload na 1 (par postova prije je objašnjeno ova 3 mjerila kod diffa).
Ako vozite neki jači mod ili F1 bez Traction Controla postavke diferencijala da vam ubija snagu bi trebale biti lock/pump 0%, power=10%, coast=10, preload=5 i zadnje gume skroz ispumpane. Kad počne proklizavat zadnji kotač samo pustit gas na sekundu i bacit u višu brzinu.
Ima tu još mnogo toga što još nisam detaljno istražio još kao 'toe' ili trap (špur). Kod zadnjeg pogona ide pozitivan, da kotači gledaju prema automobilu jer pošto zadnji pogon gura on lagano otvara trap. Kod prednjeg pogona treba biti negativan da kotači gledaju prema van jer pošto prednji pogon grabi (vuče) on pod gasom uvlači kotače prema unutra i zatvara trap. Da sad objašnjavam kako se koji ponaša po ravnom i u krivinama to je prezamršeno (naročito kod prednjeg pogona).
To je to što ja čačkam po autu, ovjes je zamršen tako da nać idealnu potršnju guma i držanje na stazi je nauka. Bazirao sam se na zadnji pogon i na suhe uvjete, po mokrom ovo sve zaboravite...tad će vas samo gas i volan spašavat na stazi (vozačko umjeće). Ne znam ni ja još dosta toga oko ovjesa pa ako netko zna više do detalja svaku postavku neka me ispravi ili se nadoveže.